söndag 15 januari 2017

Våra eluttag och strömbrytare

Hej!

För ett tag sedan fick jag ett samtal av en kvinna på Schneider Electric som via sociala medier sett att vi har deras serie Renova i vårat hus. Hon undrade om jag ville ta några bilder åt dem som dem i sin tur får använda som reklambilder på deras instagram och i annonser. 
Här vill jag tillägga att detta inte är något kommersiellt samarbete utan jag både skriver och fotar gärna våra uttag eftersom jag är så jätte nöjd med dem. 
    


Redan i byggskedet kändes det fel med vanliga fyrkantiga el-uttag i vårat hus och  jag drömde om att köpa äkta gamla uttag för att återskapa den gamla känslan. Men att köpa gamla brytare styckevis skulle ha blivit en enorm kostnad och då tipsade vår elektriker om Renova serien. 



Visst blev hela kalaset dyrare än om vi hade valt helt vanliga uttag men nu i efterhand är jag väldigt glad att vi satsade på den här detaljen. 




Jag tycker att hela husets känsla och helhet förstärks av de runda, klassiska brytarna. 




I farstun har vi strömbrytare till både inne och utebelysningen och jag tycker det är väldigt snyggt med en hel hop med brytare efter varandra, som en liten prydnad på väggen. 


Den sista bilden är tagen på övre våningen där lampknapparna på flera ställen är placerade direkt på stockväggen, snyggt tycker jag!
På tal om övre våningen så börjar det bli riktigt när uppflytt nu. Alla stora arbeten börjar vara klara och nu återstår finslip som akrylisering och målning av lister. Fortfarande stressar vi inte utan tar lite i taget men varje gång jag går upp blir jag lika glad över hur snyggt det kommer bli då det är klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar