onsdag 28 december 2016

Julen dansar ut och våren dansar in

Detta inlägg sker i samarbete med Majvillan


Hej!

Hoppas att ni alla har haft en riktigt lugn och skön jul, det har vi. Att fira jul med ett barn i huset var precis så mysigt som vi föreställt oss. Elvine var jätteglad över att ha mycket liv och rörelse runt sig och njöt av att leka med alla fina paketpapper. Massor av fina julklappar fick hon också, vi blev så rörda över att alla verkligen prickat så rätt med både leksaker och kläder. God mat och gott sällskap har vi också fått i mängder, så nu kan vi gott vänta på köttbullarna ett år till :) 


Vi sov borta tre hela nätter över julen vilket var roligt men väldigt skönt att komma hem igen. 
Eftersom jag gärna börjar lyssna på julmusik i september och julpyntar i november så känner jag mig ganska mätt på julen nu. Sitter och funderar på om julpyntet får vara kvar över nyår eller om julen skall dansas ut redan idag. Dessa tvära kast är just det jag njuter av, att ständigt längta efter nästa årstid. 


Idag hoppade jag i bilen och körde till tygaffären för att köpa lite pastelliga vårtyger att sy kläder av till lillan. Oj så roligt att börja planera vårens solhattar och volangkjolar. 
Men redan igår ville jag ha in lite pasteller i tillvaron och började virka en matta till Elvines rum. Oj så roligt att virka i trikågarn, att jag inte gjort det tidigare!


Mattan kommer passa perfekt med hennes tapet som står i skåpet och väntar på att bli använd. Jag älskar verkligen Körsbärsdalen från Majvillan och är såå nöjd över vårt val.


Nu skall jag fortsätta virkadet medan lillan sover. Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar