tisdag 20 december 2016

Hemmasydd festjacka

Hej!

Oftast har lillfröken halare på sig då vi åker iväg nånstans, men då ho skall få vara lite extra fin brukar det bli jacka. Nu till julens alla festligheter har jag varit på jakt efter en lite längre kappa åt henne men ingen har fallit mig i smaken. Därför fick vi ta saken i egna händer och sy en av en gammal fleecefilt.


Mönstret kommer från en gammal mönsterbok och är egentligen ett anorakmönster men med lite justeringar fick jag till den modell jag ville ha. 


För att göra den lite extra personlig sydde jag på ett par kaninöron på huvan.


Jag hade inga passande spännen hemma så jag virkade knapphållare i samma nyans som prickarna på fodret. 


Jackan var jättelätt att sy och bara på ett par timmar var den klar. Där sparade vi en liten slant och min själ fick lite balsam. Jag verkligen älskar att sy och blir lite besviken på mig själv då jag så sällan tar mig tid att plocka fram maskinerna, det är ju så avkopplande. 

Nu sover Elvine sin dagssömn så jag skall passa på att göra lite julgodis. Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar