söndag 11 december 2016

En doft av jul

Hej! 
Tredje advent är redan här och jag undrar vart november och december har sprungit iväg? Jag har inte ens hunnit med hälften av allt julpyssel jag tänkt mig. Som tur återstår ett par veckor till jul så vi får njuta av den här underbara tiden ett tag till. Vårt hem blir mer och mer juligt för varje dag och det doftar så gott av hyacinterna, klementinerna och julstöket i köket. 




Nejlikor i klementiner måste vara ett av de enklaste men mest effektfulla julpyssel som finns, doften som sprider sig i köket är gudomlig!




Lingonris finns i små buketter här och där, gratis, enkelt och snyggt! Även nått så simpelt som en skål med äppel ger julstämning.  


I badrummet är det inte mera julpyntat än ett doftljus och en två med äppel och kaneldoft. 


Att skapa julkänsla handlar om så mycket mer än det man ser, jag vill gärna att så många sinnen som möjligt skall bli tillfreds då man kommer innanför vår dörr. Juldofter här och där, sprakade brasa och kanske ett glögglas i handen. 


Hoppas att ni får en riktigt mysig tredje advent allihopa. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar