fredag 25 november 2016

Lillans virkade julkläder

Hej!

Hemma hos oss är det ganska snorigt för tillfället då både jag och Elvine har dragit på oss en ordentlig förkylning. Just nu orkar jag nätt och jämnt med alla måsten här hemma så allt roligt julstök får vänta tills vi blivit friska. Hoppas dock att vi är så pass pigga att vi kan åka på Stundars julmarknad på söndag då det är en av mina favorittillställningar i juletid. 

Innan jag blev sjuk fick jag klart Elvines juloutfit som hon skall få ha på julafton. Det var ett jätteroligt mönster som gick snabbt att virka då hela klänningen virkades i ett enda stycke. 


Mössan var väldigt lätt då den utgick ifrån en cirkel och sedan virkades samma mönster som på klänningen tills mössan var önskad storlek.


Även dessa mönster kommer från mommos gamla virktidning, min favoritkälla för inspiration. Orginalklänningen hade inga ärmar eller volang, dem virkade jag på fri hand.


Vår lilla fröken har fått för sig att suga och bita på alla knappar som finns på tröjor och bodyn, därför passar knäppning i ryggen henne perfekt!



Till sist måste jag visa gårdagens ljuvliga loppisfynd. Ett par slitna, gamla läderskor för en knapp euro. Ännu är de ett par storlekar för stora men till våren blir de nog perfekta. 


Som ni märker haglar inläggen inte allt för tätt just nu. Jag har mycket jag vill skriva om men tiden räcker helt enkelt inte till. Enda möjligheten för mig att ta fram datorn är då Elvine sover eftersom hon gärna är med och trycker på tangenterna om hon är vaken.. Hon är redan väldigt intresserad av allt vad teknik heter så jag försöker bespara henne så mycket dator, telefon och tv som det bara går. Men lätt är det minsann inte då hon blir hur glad som helst av att se fjärkontrollen plockas fram ur lådan. 

Om ni vill ha uppdatering oftare rekommenderar jag att kika in på min instagram @josefineelvine , där inläggen kommer oftare. Ha en bra dag allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar