onsdag 24 augusti 2016

Ny gungstol och diy leksakslåda

Hej!

Den här veckan har Danne extra många lediga dagar från jobbet, vilket är mycket uppskattat av både mig och lillan. Fast det betyder tyvärr inte att han har en massa fritid med oss eftersom han huserar på övre våningen för det mesta då han är ledig. På tal om övre våningen så går det framåt i väldigt rask takt och idag skall vi börja måla väggarna med den slutliga färgen. Det är alltså snart dags att flytta upp, oj så jag längtar! 

Eftersom vi behövde ett badrumsskåp dit upp blev det i måndags en spontantripp till Ikea. Tyvärr var utbudet på badrumsskåp och lavoarer riktigt uselt tyckte vi så det fick bli en likadan möbel som vi har här nere, d.v.s. hemnes + rättviken. Men mer om övre våningen i ett annat inlägg. 


Hem från Ikea kom vi med en hel del annat än ett badrumsskåp, bland annat en ny, fin gungstol! 


Nu är vardagsrummet redo för hösten. I år känns det inte så tungt som vanligt att hösten är nära. Tror att det beror på att jag ser så otroligt mycket fram emot julen i år. Det blir julen jag alltid drömt om med eget hus och en liten parvel att julpyssla tillsammans med. 




Idag har jag gjort en superenkel leksakslåda att ha i vardagsrummet. I ett av förråden på gården finns det flera massiva gamla byrålådor. Dessa har jag varit noga med att inte skall till tippen eftersom jag sett framför mig hur fina de skulle vara som förvaringslådor. 


Jag putsade av lådan och skruvade helt enkelt på 4 st. hjul och vipps var den färdig. 


Pedanten i mig jobbar fortfarande med det faktum att det ligger leksaker här och där på golvet medan lillan är vaken. Men jag får väl vänja mig eftersom det troligtvis inte kommer vara leksaksfritt i detta hus de närmaste 15 åren. 

Ha en fin dag!

8 kommentarer:

  1. สล็อต 999Hello I am so delighted I located your blog, I really located you by mistake, while I was watching on google for something else, Anyways I am here now and could just like to say thank for a tremendous post and a all round entertaining website. Please do keep up the great work.

    SvaraRadera
  2. สล็อตวอเลทThank you because you have been willing to share information with us. we will always appreciate all you have done here because I know you are very concerned with our.

    SvaraRadera
  3. สล็อต ฝาก-ถอน true wallet ไม่มี บัญชีธนาคารI think this is an informative post and it is very useful and knowledgeable. therefore, I would like to thank you for the efforts you have made in writing this article.

    SvaraRadera
  4. สล็อตแตกง่ายThat is really nice to hear. thank you for the update and good luck.

    SvaraRadera
  5. สล็อตxoThis is my first time i visit here and I found so many interesting stuff in your blog especially it's discussion, thank you.

    SvaraRadera
  6. เว็บสล็อตAwesome and interesting article. Great things you've always shared with us. Thanks. Just continue composing this kind of post.

    SvaraRadera
  7. เว็บสล็อตเว็บตรงI haven’t any word to appreciate this post.....Really i am impressed from this post....the person who create this post it was a great human..thanks for shared this with us.

    SvaraRadera
  8. เกมสล็อตSuper-Duper site! I am Loving it!! Will come back again, Im taking your feed also, Thanks.

    SvaraRadera