tisdag 8 oktober 2013

Inflyttningsfest

 I helgen har vi haft ett aningen försenat inflyttningsparty. Det kom över 30 personer vilket var en överraskning, det är ovanligt att de allra flesta man bjudit har möjlighet att delta. 
Gubben och jag hade fixat en liten buffé med bland annat laxsallad, snittar och pizzabullar. 
Eftersom sötsaker sällan går åt på fester som denna blev det bara köpta kex och godis till efterrätt.


Jag är fortfarande löjligt förtjust i mina kakfat. Både budgetversionen (ovan) från Lagerhaus och den lite dyrare varianten (nedan) från Hjärtero


Mycket med denna fest förvånade mig. 
1. att det kom så mycket folk.

2. att vi fick så OTROLIGT mycket FINA presenter!! Ibland brukar jag tycka att det är lite svårt att ta emot inredningsprylar av andra eftersom min inredningsstil är ganska annorlunda och det är inte alla som förstår sig på den lantliga stilen. Denna gång hade dock alla prickat rätt!! 


Vi fick flera stora celofanpaket fyllda med smått och gott. Bland annat hade syrran plockat ihop ett paket innehållande en kokbok om vår favoritmat hamburgare, en griffeltavla med krokar, handdukar, godisburk och finfina krokar med siffror på. 


Tjejkompisarna hade köpt ett jättfint serveringsfat från Pentik dit de hade plockat godsaker från saluhallen. I paketet fanns bland annat specialkaffe, handgjord choklad, flingsalt och mycket mer!


Av goda vännerna Malin och Mapa fick vi en jättefin korg fullproppad med mat, tvålar, ljus, serveringsfat, en stor tavelram och en hel del till. Korgen blev jag jätteförtjust i och kunde ha flera i samma stil. 


Dessutom fick vi flera toppenfina handgjorda kort. Vilka duktigt tjejer det finns runt oss! 

Förutom allt ni sett på bild fick vi en stor tavelram, "verktyg" till brasan, lyktor, ljus fina vinflaskor m.m. Vi måste vara väldigt snälla då vi får alla dessa fina saker eller så är det våra vänner som är alldeles underbara! 

Den tredje grejen som förvånade mig var att vi inte hade en vindroppe i vita soffan, ingen vas hade gått sönder och ingen hade klottat på golvet. Allt gick som smort med andra ord! Dessutom var grannarna nöjda över att vi inte fört allt för mycket oväsen och avslutade festen i tid.

Tusen tack alla som var med och gjorde lördagen till en minnesvärd kväll!

5 kommentarer:

  1. Hej!
    Vilka fina presenter Ni fick, speciellt serveringsfatet från Pentik! Vet du vilken serie fatet tillhör?! Har sätt på ett fat (endast på nätet) från Pentik, tänkte ställa det på soffbordet till jul med juliga saker på, fatet jag sätt på är från serien "Tunturi".
    Månne ditt fat är från samma serie?

    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kollade upp det och jepp det är av serien Tunturi :) Kommer bli perfekt på soffbordet hemma hos oss också tror jag ;)

      Radera
    2. Tack för ditt svar!

      Hälsn. Maria

      Radera
  2. Låter trevligt, å många fina grejer fick ni verkligen. :)

    SvaraRadera
  3. Go kväll!!
    Va kul med inflyttningsfest och sååå mycket fina saker ni fick :-)
    Trevligt när det prickas så rätt:-)
    Ha de fint!
    Kram Anna

    SvaraRadera